Saturday 2 April 2011

Adakah kita CINTA akan RASULULLAH S.A.W....???

Sama-samalah kita renungkan....

Rasulullah S.A.W telah bersabda:  "Malaikat jibril, mikail, israfil, dan izrail A.S telah berkata kepada-ku 

Berkata jibril A.S : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atas mu tiap- tiap hari sebanyak 10 kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan sya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar".

Berkata pula mikail A.S : "Mereka yang berselawat ke atas kamu maka aku beri mereka itu minum dari telagamu".

Berkata pula israfil A.S : "Mereka yang berselawat ke atas mu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu". 

Berkata pula izrail A.S : "Bagi mereka yang berselawat  ke atasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi".

Apakah kita tidak CINTA kepada Rasulullah S.A.W???
Para malaikat memberikan jaminan masing- masing untuk orang orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W

Harap kita semua tidak akan melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita nabi MUHAMMAD S.A.W.
Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah, Rasul, dan para Malaikat....

illal liqa'

No comments:

Post a Comment